Múlt héten egy súlyos és egy halálos közúti baleset történt városunk elkerülőútján. Mindkettő külön-külön is szörnyű. Nem szeretnék és nem is fogok egyik ügyben sem állást foglalni; az azonban mindenki számára teljesen nyilvánvaló, hogy az Abért tótól a határig tartó szakasz forgalma az utóbbi egy-két évben jelentősen megnőtt.
Kivonat a 2017. március 30-i képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéből, amikor a kőszegi közbiztonságról tárgyaltunk:
Tóth Gábor
Jó lenne, ha azt az un. változtatható helyű komplex közlekedési pontot (azaz traffipaxot) – amelyet korábban Kőszegen használtak – a rendőrség pld. az Abért tó és a határ közötti szakaszon többször használná, mert ott – főleg reggel – versenypályának használják az utat a gépjárművezetők.
Rába Kálmán egy közösségi oldalon kérte, hogy a kőszegiek küldjék el számára a rendőrség munkájával kapcsolatos véleményüket. A hozzá eljuttatott vélemények alapján a lakosok 94%-a „a városi Forma 1-es pilóták” elleni hatékonyabb intézkedést várna el a rendőröktől. Ő a munkahelye révén sok időt tölt el a Fő téren és maga is látja, hogy sokan 80-100 km/órás sebességgel hajtanak át a téren. Nem azt kéri, hogy azonnal kapjanak büntetést ezek az autósok, de azt igen, hogy próbálják megállítani őket, figyelmeztetni, majd ha az sem vezet eredményre, akkor jöhet a bírságolás.
Dr. Tiborcz János, rendőrfőkapitány
Mivel az adatokból az derült ki, hogy a megye más pontjain a baleseti helyzet sokkal rosszabb, mint Kőszegen és a kőszegi kapitányság illetékességi területén, ezért az erőiket máshova koncentrálták. Mindenhol vannak gyorsan hajtók, tavaly a balesetet okozók közel 15%-a ittas volt. Az biztos, hogy a 87-es főútvonal nagy forgalmat bonyolít le, hiszen Olaszország, vagy pld. Schwechat felé is erre a legegyszerűbb a közlekedés az osztrák S31-es út miatt. Ha továbbra is így alakul a helyzet, át lehet gondolni a mobil traffipax használatát, de az 5 rögzített kapu jelenleg is működik.
Huber László, polgármester
Úgy gondolja, hogy a gyorshajtók esetében nehéz a tábláknak érvényt szerezni. A 87-es főút egyre veszélyesebb, egyre több a forgalom, és egyre nagyobb lesz, ha direktben rá fogják vezetni az S31-esre.