Kőszeg város polgármestere javaslata alapján 20 t megengedett legnagyobb össztömeg felett behajtani tilos táblák kerültek ki a város területére.
A miértre egyszerű a magyarázat: megunta a városvezetés, hogy az erdészet a Rákóczi utca – Temető utca – Szabóhegy útvonalon szállítja a kitermelt fát, így inkább kitiltották őket (azért a Szombathelyi Erdészeti Zrt. iparűzési adó bevétele jól jön – kérdés csak az, hogy a továbbiakban is fizetnek-e) és velük együtt mindenki mást is.
Már akkor jeleztem, hogy a fűnyíró elv itt sem megoldás, de ez a bölcseket nem hatotta meg. Így esik az meg, hogy helyi építési vállalkozók, fuvarozók csak tilosban járva menthetik be az építkezésre az alapanyagot vagy a gépeket. Persze, lehet mondani, hogy van kisebb jármű illetve a város szélén kamionról pakold át a 20 raklap tetőcserepet, nehasználd a darut amit komoly összegért azért vettél hogy megkönnyítsd a dolgozóid munkáját és hatékonyságát vagy kiskanállal áss alapot a társasháznak.
Igaz, az építőanyag ellátás ha nagyon akarjuk megoldható.
De mi van a belvárosi MOL benzinkúttal?
Nos, a februári táblakihelyezés óta nehezen hajthatott be tartálykocsi a töltőállomásra, hiszen a benzin/gázolajszállító járművek súlya – típustól függően – meghaladja a 20 tonnát. Kisebb tartálykocsi? Jól hangzik! Csak egy bibi van: a MOL Magyarország legnagyobb vállalata; négy országban közel 650 kutat üzemeltet és évente 22 millió tonna üzemanyagot mozgat meg. Ez értelemszerűen komoly logisztikai háttérrel és üzemgazdasági szempontokkal párosul. Nehezen elvárható, hogy csak a kis kőszegi kút kedvéért hozzák pár ezer literjével az üzemanyagot.
Ismét kérem: tessék előzetesen tájékozódni, bevonni a képviselőket, vállalkozókat, szakértőket az előkészítő munkába és nem a biztos többség háta mögé bújva mindent megszavaztatni.
Segítek egy ritkán hallott szóval a T. döntéshozónak:
KONZULTÁCIÓ
(nem összetévesztendő az inzultációval)
🙂